Δημιουργία παραμυθιού και παραγωγή ταινίας μικρού μήκους με κινούμενες κούκλες
Παναγιώτα Χαϊδόγιαννου, Δέσποινα Σπυριδοπούλου
(ΠΕ08 ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ - panagiota@panimagine.com), (ΠΕ32 ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ‐ d.spyridopoulou@gmail.com)
26ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Μέσω της κοινής συνεργασίας των μαθημάτων των εικαστικών και της θεατρικής αγωγής τα παιδιά δούλεψαν και κατανόησαν τη δυνατότητα εξέλιξης μιας απλής ιδέας σε μια ολοκληρωμένη δημιουργική διαδικασία.
Μέσα από τη συζήτηση για το πώς οι μαθητές θα μπορέσουν να αποκτήσουν μια γενικότερη αντίληψη της τέχνης και να συνειδητοποιήσουν την άμεση και άρρηκτη σχέση μεταξύ των διαφορετικών μορφών της, καταλήξαμε να ξεκινήσουμε μια από κοινού εργασία που να αφορά και να συνδέει τα δύο αυτά μαθήματα. Τα παιδιά του Δ2 τμήματος του σχολείου μας, μέσα από αυτήν τη δυνατότητα που τους δόθηκε, αξιοποίησαν τις τεχνικές και εκφραστικές τους ικανότητες. Η τάξη που επιλέχθηκε για την εν λόγω διαδικασία αποτελείται από αρκετά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και άλλα προβλήματα και τα οφέλη αποδείχθηκαν πολλαπλά. Παρά την αρχική δυσκολία συνεργασίας, όχι μόνο κατόρθωσαν να ολοκληρώσουν αυτό που ξεκινήσαμε, αλλά και να γίνουν μια ομάδα που κατά τη διάρκεια των εργασιών αυτών βελτιωνόταν σε επίπεδο γνώσης, εξέλιξης και συμπεριφοράς. Η ομάδα πλέον απαρτίζεται από προσωπικότητες ιδιαίτερα ενισχυμένες από πλευράς αυτοπεποίθησης διότι οι αρχικές παρατηρήσεις σε σχέση με την εσφαλμένη συμπεριφορά μετουσιώθηκαν σε επαίνους κατά τη δημιουργική διαδικασία. Όλα τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά δίνοντας ιδέες για την υλοποίηση του θεατρικού και στην διαδικασία παραγωγής της ταινίας μικρού μήκους, κάτι που αποδείχθηκε πηγή χαράς και γέλιου για όλους μας. Το σημαντικότερο λοιπόν που επετεύχθη είναι ότι άρχισαν να αντιλαμβάνονται την αξία και τη δύναμη της ομάδας.
Για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού χρησιμοποιήθηκαν οι υλικοτεχνικές υποδομές του σχολείου.