Ταινία μικρού μήκους με κούκλες

 Δημιουργία παραμυθιού και παραγωγή ταινίας μικρού μήκους με κινούμενες κούκλες
Παναγιώτα Χαϊδόγιαννου, Δέσποινα Σπυριδοπούλου

(ΠΕ08 ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ - panagiota@panimagine.com), (ΠΕ32 ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ‐ d.spyridopoulou@gmail.com)

26ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Μέσω της κοινής συνεργασίας των μαθημάτων των εικαστικών και της θεατρικής αγωγής  τα παιδιά δούλεψαν και κατανόησαν τη δυνατότητα εξέλιξης μιας απλής ιδέας σε μια ολοκληρωμένη δημιουργική διαδικασία.
Μέσα από τη συζήτηση για το πώς οι μαθητές θα μπορέσουν να αποκτήσουν μια γενικότερη αντίληψη της τέχνης και να συνειδητοποιήσουν την άμεση και άρρηκτη σχέση μεταξύ των διαφορετικών μορφών της, καταλήξαμε να ξεκινήσουμε μια από κοινού εργασία που να αφορά και να συνδέει τα δύο αυτά μαθήματα. Τα παιδιά του Δ2 τμήματος του σχολείου μας, μέσα από αυτήν τη δυνατότητα που τους δόθηκε, αξιοποίησαν τις τεχνικές και εκφραστικές τους ικανότητες. Η τάξη που επιλέχθηκε για την εν λόγω διαδικασία αποτελείται από αρκετά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και άλλα προβλήματα και τα οφέλη αποδείχθηκαν πολλαπλά. Παρά την αρχική δυσκολία συνεργασίας, όχι μόνο κατόρθωσαν να ολοκληρώσουν αυτό που ξεκινήσαμε, αλλά και να γίνουν μια ομάδα που κατά τη διάρκεια των εργασιών αυτών βελτιωνόταν σε επίπεδο γνώσης, εξέλιξης και συμπεριφοράς. Η ομάδα πλέον απαρτίζεται από προσωπικότητες ιδιαίτερα ενισχυμένες από πλευράς αυτοπεποίθησης διότι οι αρχικές παρατηρήσεις σε σχέση με την εσφαλμένη συμπεριφορά μετουσιώθηκαν σε επαίνους κατά τη δημιουργική διαδικασία. Όλα τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά δίνοντας ιδέες για την υλοποίηση του θεατρικού και στην διαδικασία παραγωγής της ταινίας μικρού μήκους, κάτι που αποδείχθηκε πηγή χαράς και γέλιου για όλους μας. Το σημαντικότερο λοιπόν που επετεύχθη είναι ότι άρχισαν να αντιλαμβάνονται την αξία και τη δύναμη της ομάδας.
Για  την υλοποίηση  του προγράμματος αυτού χρησιμοποιήθηκαν οι υλικοτεχνικές υποδομές του σχολείου.

Eλιά και ελαιόλαδο

Διαθεματικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων με την εμπλοκή ΤΠΕ

Ειρήνη Σεμερτζάκη,  Ειρήνη Καρτσώνη, Ελευθερία Πιτικάκη, Καλλιόπη Φακίνου
(ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ - semertzaki@gmail.com, ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ , ΠΕ08 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ , ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ)
30ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου  

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Πρόγραμμα γνωριμίας μαθητών με την ελιά, το ελαιόλαδο και την αξία τους στη διατροφή μας αλλά και στην οικονομία του τόπου μας. Γίνεται σύνδεση με τον τομέα της παραγωγής και της προσφοράς εργασίας από παλιά έως σήμερα, όπως αυτή εμφανίζεται και από τη λαϊκή μας παράδοση και τον πολιτιστικό μας πλούτο.
 Πέρα από βιωματικές προσεγγίσεις, όπως επισκέψεις σε ελαιώνες και ελαιοτριβεία, γίνεται συστηματική προσπάθεια, σε όλη την ανάπτυξη του προγράμματος, για χρήση και αξιοποίηση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας

Εφημέριδα "Ζιζάννειο"

Ο κύκλος του χρόνου μέσα από την τέχνη

Μαρία Κοκκιάδη, Ειρήνη Ιατράκη, Φώτιος Κανταρτζόγλου
(ΠΕ70 ΔΑΣΚΆΛΩΝ - mariakokkiadi92@gmail.com , ΠΕ70 ΔΑΣΚΆΛΩΝ - eirini_iat@yahoo.gr , ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΏΝ - fotis2780@hotmail.com)
Ζάννειο Εκπαιδευτήριο

ΠΕΡIΛΗΨΗ


Το πρόγραμμα σχεδιάσθηκε στην αρχή της χρονιάς με σκοπό να υλοποιηθεί μέσα σε ένα διαφορετικό πλαίσιο από κάθε τάξη ξεχωριστά, βασισμένο στις ικανότητες των παιδιών. Σκοπός του προγράμματος ήταν να εξερευνήσουν οι μικροί μαθητές τις μορφές της τέχνης και ειδικότερα της ζωγραφικής και να ανακαλύψουν τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται διάφορα γεγονότα από διαφορετικές κατηγορίες στη ζωγραφική. Το πρόγραμμα χωρίστηκε σε θεματικές ενότητες και η κάθε τάξη ανέλαβε από μία ενότητα με σκοπό την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων, κατάλληλα προσαρμοσμένες, έτσι ώστε να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με την τέχνη της ζωγραφικής και να γνωρίσουν με ένα διαφορετικό τρόπο τα γεγονότα που διαδραματίζονται στη διάρκεια του χρόνου και είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την καθημερινή μας ζωή, τις παραδόσεις μας, αλλά και γενικότερα με τη ζωή των ανθρώπων και του περιβάλλοντος στο οποίο κινούνται. Οι θεματικές ενότητες ήταν αφιερωμένες στη λαογραφία, τις παγκόσμιες ημέρες, τους μεγάλους Έλληνες ζωγράφους, του γνωστούς ξένους ζωγράφους και τα ρεύματα της ζωγραφικής.

Πολυμερή Σχολική Σύμπραξη Comenius


Ιωάννης Γαλανάκης1, Ελένη Κόκαλη2, Εμμανουήλ Ψαράκης3, Εμμανουήλ Παναγιωτάκης4
(ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ- igalanakis@gmail.com1 , ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ- elenikokcreta@gmail.com2,  ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ - psarakis.emm@gmail.com3, ΠΕ16-01 - manospanayiotakis@gmail.com4)
12o Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Κατά τη διετία 2013-2015 το σχολείο μας υλοποίησε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius (Πολυμερής Σχολική Σύμπραξη Ευρωπαϊκών Σχολείων) σε συνεργασία με σχολεία 5 ευρωπαϊκών χωρών: Κύπρου, Πολωνίας, Ιρλανδίας, Ηνωμένου Βασιλείου, Ισπανίας. Συντονίστρια του προγράμματος ανέλαβε η Κύπρος και ο τίτλος του ήταν: “Vision 20:20” (Όραμα 20:20).
Αναφέρεται στη γνώση και στην κατανόηση του σημερινού και αυριανού ευρωπαϊκού εργατικού δυναμικού σ’ ένα συνεχώς διεθνοποιημένο, ανταγωνιστικό και διαφορετικό μέλλον στην αγορά εργασίας, ξεκινώντας από την έρευνα των παραδοσιακών επαγγελμάτων σε κάθε χώρα συνεργασίας. Η συστηματική επεξεργασία του θέματος έγινε κυρίως από μαθητές Ε΄ -ΣΤ΄ τάξης και σε κάποιες δράσεις συμμετείχαν μαθητές και από μικρότερες τάξεις με στόχο να αναπτύξουν επιχειρηματικό πνεύμα για να δημιουργήσουν ένα «Όραμα» στον τομέα της απασχόλησης το 2020 και μετά.

Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Α΄και Β΄Δημοτικού

Κατανόηση και διαχείριση των συναισθημάτων
Φώτιος Κανταρτζόγλου, Μαρία Κοκκιάδη,  Ειρήνη  Ζησιάδου
(ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ - fotis2780@hotmail.com, ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ, ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ)
Ζάννειο Εκπαιδευτήριο
ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Γνωρίζοντας τη σημασία που έχουν τα συναισθήματα και η σωστή διαχείρισή τους οι μαθητές ξεκίνησαν ένα πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής με σκοπό να γνωρίσουν τα συναισθήματά τους, τη διαφορετικότητα και τον εαυτό τους, με σκοπό να συγκεραστούν οι διαφορετικές προσωπικότητες των παιδιών, ώστε να οδηγηθούμε στη δημιουργία μιας λειτουργικής ομάδας. Επίσης σκοπός υπήρξε να βοηθήσουμε τα παιδιά να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους και να μπορούν να τα εκφράζουν. Ακόμα υπήρξε βασικός στόχος να γνωρίσουν και να αποδεχτούν στοιχεία του εαυτού τους και να τονωθεί τόσο η αυτοεκτίμησή τους, αλλά και να μπορούν να βρίσκουν θετικά στοιχεία στο γενικότερο πλαίσιο της ομάδας. Στόχοι ήταν να προαχθεί η ομαδικότητα και το γενικότερο πνεύμα συνεργασίας που διέπει τόσο το σχολείο, όσο και την εκπαίδευση.


Τόσο όμορφη η αυλή μας που ομορφαίνει τη ζωή μας


Καθαριότητα, βαφή, ζωγραφική αυλής, δημιουργία επιδαπέδιων παραδοσιακών παιχνιδιών, καλλιέργεια φυτών δημιουργία παρτεριών


Μαρία Ζαχαριουδάκη,  Ευστρατία Καραγρηγορίου, Ειρήνη Τσαγκαράκη  

(ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ - mzaharioudaki78@gmail.com, ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ - ekaragrigoriou@yahoo.gr, ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ)

78ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου  

ΠΕΡΙΛΗΨΗ


Η αφόρμηση δόθηκε από την μεγάλη αυλή του σχολείου μας. Οι στόχοι που τέθηκαν είναι να αναπτύξουν τα νήπια την αισθητική τους, να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες καλλιέργειας φυτών και να κατανοήσουν τη σημασία του πράσινου στη ζωή μας με δικές τους παρεμβάσεις ώστε να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Συνεργαστήκαμε με τον σύλλογο γονέων του νηπιαγωγείου μας καθώς και με το γειτονικό σχολείο ενώ συνδέεται με το ΑΠΣ στα μαθησιακά πεδία: μελέτη περιβάλλοντος, εικαστικά, φυσική αγωγή, μαθηματικά, γλώσσα, Τ.Π.Ε. Ενδεικτικές δράσεις: αναρτήσεις στο διαδίκτυο, αφίσες/φυλλάδια, χειροτεχνίες, θεατρικό, έκθεση έργων μαθητών.




Τα φύκη στη ζωή του πλανήτη

Στο Σχολείο της θάλασσας

Μαρία Μελεσσανάκη,  Μαρία Γάσπαρη, Σβετλάνα Ζωσιμιάδη  
(ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ - melessmar@gmail.com , ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ - magasp2014@gmail.com,
ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ  vetazosimiadi@gmail.com )
1ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασσού  

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Ραδιοφωνικό θέατρο με τίτλο "Στο Σχολείο της Θάλασσας", που παρουσιάστηκε  από τους μαθητές της Γ΄τάξης  του 1ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού στο 4ο   συμπόσιο για τα φύκη με την θεατρική τεχνική tablo vivan.


Τα φύκη είναι πηγή ζωής κι όχι μόνο για τα πλάσματα που ζουν κάτω από το βυθό της θάλασσας. Όμως, λίγο η μόλυνση του περιβάλλοντος, λίγο η υπερκατανάλωση,  σε κάποιες περιπτώσεις τα αφανίζουν. Στο σχολείο της θάλασσας η πληροφορίες του project που έχουν ετοιμάσει τα θαλάσσια πλάσματα είναι πολλές κι ενδιαφέρουσες!



Ανακύκλωση Μειώνω τα σκουπίδια. Ανακυκλώνω κι επαναχρησιμοποιώ

Μειώνω τα σκουπίδια. Ανακυκλώνω κι επαναχρησιμοποιώ

Γιώργος Μηναδάκης, Μαρία Σεργάκη, Μαρία Κατροτζανάκη, Κατερίνα Βασιλάκη
(ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ -minadgiorgos@yahoo.gr  , ΠΕ05 ΓΑΛΛΙΚΗΣ - profsergaki@yahoo.gr , ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ - m.katrotzanaki1@gmail.com , ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ -katvasil56@gmail.com  )
20ο & 56ο Δημοτικά Σχολεία Ηρακλείου

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Η υπερβολική παραγωγή σκουπιδιών, δείγμα μιας υπερκαταναλωτικής κοινωνίας άκρατου ευδαιμονισμού, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που απειλούν το περιβάλλον και κατά συνέπεια τη ζωή μας. Το μεγαλύτερο μέρος των σκουπιδιών αποτελείται από υπολείμματα τροφών, χάρτινες και πλαστικές συσκευασίες, προϊόντα μιας χρήσεως αλλά και επικίνδυνα για το περιβάλλον υλικά (μπαταρίες, φάρμακα κλπ). Εντούτοις, υπάρχουν χρήσιμα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν και να χρησιμοποιηθούν εκ νέου μειώνοντας έτσι το συνολικό όγκο των σκουπιδίων.

   Οι μαθητές της Δ’ τάξης, μέσα από ποικίλες δράσεις που υλοποιήθηκαν μέσα και έξω από το σχολικό χώρο (συζητήσεις, ανάγνωση σχετικών βιβλίων, γωνιά ανακύκλωσης με κατασκευές, παιχνίδια ρόλων, φύλλα εργασίας, προβολές βίντεο και ταινιών, συγγραφή οικολογικών ιστοριών με δημιουργική γραφή, ενημέρωση μαθητών σχολείου και γονέων, δημιουργία αφισών, εκπαιδευτικές επισκέψεις στο ΚΠΕ Αρχανών, στο Εργοστάσιο Ανακυκλωσης, στις εγκαταστάσεις των εκδόσεων ΙΤΑΝΟΣ-Δετοράκης), συνειδητοποίησαν πως η λύση του προβλήματος βρίσκεται και στα δικά τους χέρια.


Από τη λύπη και το θυμό στο γέλιο και τη χαρά

Από τη λύπη και το θυμό στο γέλιο και τη χαρά

Τα συναισθήματα, ο καθρέπτης του εαυτού μας

Καλλιόπη Ζουμή, Βασιλική Θεοδώρου, Μαρία Κουτεντάκη  
(ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ - popizoumi@gmail.com , ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ - vickie.theodorou@gmail.com , ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ - manos2008@gotmail.it )
15ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

ΠΕΡΙΛΗΨΗ


Μέσα από τα συναισθήματα  τα παιδιά μαθαίνουν πως ότι νιώθουμε το εκφράζουμε με συναισθήματα, είτε αρνητικά είτε θετικά. Δουλεύουμε κυρίως τα συναισθήματα της χαράς, της λύπης, του θυμού και του φόβου. Η επιλογή του συγκεκριμένου προγράμματος προέκυψε από την ανάγκη  τα παιδιά  να αναγνωρίζουν τα διάφορα συναισθήματα μέσα από εικόνες ή καταστάσεις και στη συνέχεια  με την παρατήρηση πραγματικών προσώπων. Άλλωστε, μέσα από την καθημερινότητα γνωρίζουν ότι τα συναισθήματα που έχει ο καθένας συνδέονται άμεσα με τη διάθεσή του, το χαρακτήρα του, τις εμπειρίες του. Τα παιχνίδια ρόλων και τα ομαδικά παιχνίδια βοήθησαν ιδιαίτερα τα παιδιά να ρυθμίζουν και να ελέγχουν τα προσωπικά τους συναισθήματα και κατόπιν να σέβονται το πώς νιώθει ο άλλος. Σε αυτή την παράμετρο δώσαμε ιδιαίτερη βαρύτητα. Στην κατανόηση δηλαδή των συναισθημάτων του διπλανού μας ως αποτέλεσμα και της δικής μας συμπεριφοράς. Αλλά και στην κατανόηση των δικών μας συναισθημάτων ως αποτέλεσμα της συμπεριφοράς των άλλων. Φεύγοντας από την αγκαλιά του νηπιαγωγείου έρχονται αντιμέτωπα με την «σκληρή» πραγματικότητα του δημοτικού σχολείου όπου οι πιθανότητες να πέσουν θύματα σχολικού εκφοβισμού δείχνουν να αυξάνονται συνεχώς. Η θωράκιση λοιπόν των παιδιών απέναντι σε συμπεριφορές που τα φέρνουν σε δύσκολη θέση φαντάζει όλο και πιο επιτακτική. Με τις σκέψεις αυτές οδηγηθήκαμε στην πραγματοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος. Βασική μας  επιδίωξη η ψυχική υγεία των παιδιών.



Απίθανα Χριστούγεννα

Χριστούγεννα και συναισθήματα

Θεοδούλη-Στέλλα Μηλιαρά,  Κρυσταλλένια Ζαχαριουδάκη  
(ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΩΝ - stemi00@windowslive.com, ΠΕ16 ΜΟΥΣΙΚΗΣ )
13ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου -  42ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου

ΠΕΡΙΛΗΨΗ


Σκεφτήκαμε,φέτος,με τα παιδιά να ζήσουμε τα Χριστούγεννα λίγο διαφορετικά. Συνήθως δίνουμε ιδιαίτερο βάρος στα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων Έτσι λοιπόν, οι καλικάντζαροι απαγάγουν τον Άγιο Βασίλη και τα παιδιά, με τη βοήθεια της Αγάπης, προσπαθούν να τον φέρουν πίσω. Μετά την επιτυχία τους, η Αγάπη,ψάχνοντας να βρει σε ποιον θα δώσει το χριστουγεννιάτικο δώρο της,συναντά την Αλαζονεία,τη Χαρά,τη Λύπη,τον Πλούτο,την Ευτυχία και τον Παντογνώστη. Η επιλογή είναι δύσκολη και η Αγάπη δίνει,τελικά, το δώρο της στο Χρόνο. Το πνεύμα των Χριστουγέννων μπορεί να υπάρχει μέσα στην αγάπη αλλά αυτό που το διατηρεί είναι ο χρόνος.

απιθανα χριστουγεννα from ΜΑΡΙΑ RAPTAKI

Ανακυκλώνω, την ζωή μου βελτιώνω!

Η ανακύκλωση αρχίζει, η γη πανηγυρίζει!



Μαρίνα Βελιβασάκη, Κλεάνθη Σαββίδου, Νικολίτσα Αλεξανδροπούλου,  
(ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ - marinavelib@gmail.com , ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ - claire_sav85@hotmail.com, ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ - linalexand@yahoo.gr)
3ο Νηπιαγωγείο Μοιρών


ΠΕΡΙΛΗΨΗ


Αφόρμηση για την έναρξη της συζήτησης μας γύρω από το θέμα της ανακύκλωσης και την επεξεργασίας του μέσα στην τάξη υπήρξε ένα πρόγραμμα του συλλογου ΑΜΕΑ  γονέων  και φίλων νότιας Κρήτης ‘’Το ΜΕΛΛΟΝ’’ για την συλλογή αρχικά πλαστικών καπακιών μπουκαλιών, με στόχο την ενίσχυση του συλλόγου για ειδικό σκοπό.Επιπλέον η συσσώρευση των σκουπιδιών στον κάδο απορριμμάτων έξω από το σχολείο μας και η συχνή υπερχείλιση του ήταν ένα θέαμα που δεν άρεσε στα παιδιά και το σχολίασαν αρνητικά . Μας κινητοποίησε λοιπόν να διερευνήσουμε από πού προέρχονται τα σκουπίδια , που καταλήγουν και αν υπάρχει τρόπος δραστικής μείωσής τους.
 Εφαρμόζοντας την τεχνική του καταιγισμού ιδεών αποκαλύψαμε τις γνώσεις,ιδέες και τους προβληματισμούς τους γύρω από το θέμα της ανακύκλωσης.
 Στην διαθεματική ανάπτυξη του θέματος τα παιδιά συνειδητοποίησαν μέσα από δραστηριότητες του προγράμματος τη σημασία της ανακύκλωσης και άλλαξαν τη στάση τους όσον αφορά την ποσότητα των απορριμάτων που προέρχονταν από τα ίδια αλλά και από τις οικογένειες τους.Άρχισαν να χρησιμοποιούν τα προ΄ι΄όντα της ανακύκλωσης στα παιχνίδια τους,στις κατασκευές τους ,στην ζωγραφική,κτλ.Το πρόγραμμα κάλυψε όλους τους τομείς του Αναλυτικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου(γλώσσα.μαθηματικά,δημιουργία-έκφραση,μελέτη περιβάλλοντος,τεχνολογία) με σκοπό την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών νηπιακής ηλικίας.
 Η πράξη είναι ο καλύτερος τρόπος για να μυήσουμε τα παιδιά στην ανακύκλωση,γι αυτό προσπαθήσαμε να ΄΄ζήσουν΄΄ τα παιδιά την ανακύκλωση και όχι να ΄΄ακούσουν΄΄ για την ανακύκλωση.........



Ο κόσμος μέσα μου

Μαθαίνω τα συναισθήματά μου και δε φοβάμαι να τα εκφράσω. Ελέγχω και διαχειρίζομαι τα δικά μου συναισθήματα και των άλλων

Μαρία Γιαννακοπούλου, Ειρήνη Βασιλάκου  
(ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ - margiannakop@hotmail.com , ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ)
Νηπιαγωγείο Πετροκεφαλίου

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Η συναισθηματική αγωγή παίζει σπουδαίο ρόλο για την σωστή και ολοκληρωμένη ανάπτυξη του παιδιού. Η συναισθηματική εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση, αναφέρεται στην καλλιέργεια όλων των ικανοτήτων που απαρτίζουν τη συναισθηματική νοημοσύνη στο πλαίσιο των αλληλεπιδράσεων των παιδιών στην οικογένεια και στο σχολείο. Προγράμματα που βοηθούν στην ανάπτυξή της από τη μικρή ηλικία ωφελούν σημαντικά στη μετέπειτα κοινωνικοσυναισθηματική και γενικότερη εξέλιξη του παιδιού ως ενηλίκου.
Στο πρόγραμμα που υλοποιήσαμε επικεντρωθήκαμε σε βασικά συστατικά του κόσμου των συναισθημάτων. Βασικοί στόχοι είναι τα παιδιά αρχικά να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και έπειτα να τα εκφράζουν, να τα ελέγχουν και να μάθουν να τα διαχειρίζονται. Κάποιες ενδεικτικές δραστηριότητες που θα παρουσιάσουμε είναι η ανάγνωση παραμυθιών κατάλληλων για την αναγνώριση των συναισθημάτων, η παραλλαγή ενός παραμυθιού, η δραματοποίηση, η διαχείριση καθημερινών προβλημάτων της τάξης μέσα από παιχνίδια ρόλων και ομαδικά κολάζ.
Οι γονείς συμμετείχαν ενισχύοντας το πρόγραμμα με το ανάλογο υποστηρικτικό υλικό (dvd, παραμύθια κ.ά.) και στο τέλος του προγράμματος τα παιδιά παρουσίασαν όσα υλοποίησαν. Εφαρμόσαμε καθ’ όλη τη διάρκεια διαμορφωτική αξιολόγηση και ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα με τελική αξιολόγηση.
Οι αρχικοί μας στόχοι επιτεύχθηκαν, καθώς η καθημερινότητα των παιδιών άλλαξε σε μεγάλο βαθμό δουλεύοντας μέσα από ένα κλίμα συνεργασίας και συζήτησης ως προς την επίλυση των συγκρούσεων και αυξάνοντας την κατανόηση και την αλληλοβοήθεια μεταξύ τους.

Όλα είναι θέμα αγωγής, ώστε να γίνουμε οπαδοί της υγιεινής διατροφής

Όλα είναι θέμα αγωγής, ώστε να γίνουμε οπαδοί της υγιεινής διατροφής



(Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης  των μαθητών σε θέματα υγιεινής διατροφής και παχυσαρκίας)

Βασιλική Θεοδώρου, Καλλιόπη Ζουμή, Μαρία Κουτεντάκη  
(ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ - vickie.theodorou.@gmail.com , ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ - popizoumi@gmail.com , ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ)
15ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

ΠΕΡΙΛΗΨΗ


Με αφορμή την Ημέρα Υγιεινής Διατροφής στις 16 Οκτωβρίου, επεξεργαστήκαμε το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Αρχικά, μάθαμε το σώμα μας και τι σημαίνει η λέξη οργανισμός. Έχοντας ήδη μιλήσει για τις βασικές ομάδες τροφίμων, προχωρήσαμε στη διάκριση ανάμεσα στις θρεπτικές και βλαβερές τροφές. Παράλληλα, τα παιδιά άρχισαν να προτιμούν τις υγιεινές τροφές και να αποφεύγουν τις βλαβερές. Στη συνέχεια, τα παιδιά άρχισαν να υιοθετούν το μεσογειακό τρόπο διατροφής και να αντιλαμβάνονται την αξία του λαδιού. Έτσι, στο πρωινό και στο μεσημεριανό έτρωγαν υγιεινά. Ένα άλλο θέμα, που δουλέψαμε ήταν ο κίνδυνος της παχυσαρκίας. Μέσα από εικόνες, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να αντιληφθούν ότι η κακή διατροφή δεν οδηγεί μόνο στην αύξηση του βάρους, αλλά και στην καταστροφή των δοντιών. Μέσα από ομαδικές και ατομικές εργασίες, από παιχνίδια ρόλων τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να καταλάβουν την αξία της υγιεινής διατροφής μέσα από τη συνεργασία και την ομαδικότητα. Το θέμα αυτό θα κλείσει τη φετινή σχολική χρονιά με θεατρικό και την παρουσίαση ομιλιών από ειδικούς στον τομέα της υγιεινής διατροφής.